Termeni si conditii medici

Termeni si conditii speciale pentru medici

1.    Pe platforma www.consultatie-medicala.ro se poate inscrie si poate acorda servicii de telemedicina orice medic cu drept de libera practica in Romania
2.    MEDICUL se inregistreaza creindu-si un cont de medic in care alege modalitatea de colaborare (PFA, CMI sau SRL societate medicala), submite credentialele cerute, isi stabileste profilul (fotografie in tinuta medicala, competente, descrierea activitatii personale, asa cum doreste sa fie cunoscuta de catre pacienti etc.), descarca, semneaza, parafeaza, scaneaza in format pdf si remite contractul semnat, urmand validarea si activarea contului. Contractul semnat, parafat si scanat in format pdf trebuie transmis la adresa de email: contracte@consultatie-medicala.ro. (N.B. Mesajele pe orice alte teme trimise la aceasta adresa nu vor fi luate in considerare indiferent de continutul lor.)
3.    Profilul personal poate fi modificat numai de catre MEDIC, oricand considera de cuviinta.
4.    MEDICUL este singurul responsabil pentru valabilitatea credentialelor submise.
5.    Daca MEDICUL isi pierde dreptul de libera practica (suspendare, interzicerea practicarii profesiei, prin decizie a CMR si / sau a unei instante de judecata) are obligatia de a anunta de indata Platforma Consultatie Medicala, iar contractul se suspenda / reziliaza de drept.
6.    Daca ALP si / sau asigurarea de malpraxis expira, contul se suspenda automat, iar consultatiile programate se anuleaza, de asemenea, automat. Contul se reactiveaza imediat ce sunt submise ALP / asigurare malpraxis reinnoite. Daca in timp de 60 zile de la expirare nu sunt submise ALP / asigurare malpraxis reinnoite, contul MEDICULUI se sterge automat. MEDICUL isi poate crea din nou un cont atunci cand dispune de credentiale valabile.
7.    Sistemul nu permite inregistrarea de conturi duplicat – daca un medic s-a inregistrat individual, nu mai poate fi inregistrat si de o clinica medicala cu care colaboreaza; daca a fost inregistrat de catre o clinica, nu poate sa-si creeze si un cont individual.
8.    Dupa activarea contului, MEDICUL este singurul care stabileste tipul de servicii de telemedicina oferite (consultatie video – teleconsultatie, interpretare analize / ajustare tratament – telemonitorizare, interpretare CT/RMN/radiografii – teleradiologie), orarul consultatiilor si onorariile percepute. Aceste informatii pot fi modificate de catre MEDIC ori de cate ori considera de cuviinta, dar nu retroactiv (nu poate fi modificat onorariul unei consultatii medicale deja progamate si achitate de pacient).
9.    Daca durata consultatiei video se prelungeste, pacientul nu va plati in plus. Consultatia video presupune si interpretarea analizelor pe care pacientul le-a incarcat in sistem inainte de consultatie.
10. Pentru interpretare analize medicale / monitorizare – ajustare tratament interactiunea se face fara conexiune video, pe baza documentelor incarcate de pacient. Pentru interpretare CT/RMN/radiografii, interactiunea se face, de asemenea, fara conexiune video, doar pe baza fisierului DICOM incarcat de pacient.
11. PLATFORMA CONSULTATIE MEDICALA este deschisa 24/7, nu este o limita sau un numar minim de consultatii zilnice, saptamanale sau lunare, MEDICUL este singurul care decide asupra activitatii sale pe platforma.
12.MEDICUL este singurul care stabileste daca si ce tipuri de documente medicale elibereaza. Documentele medicale care se pot transmite electronic se incarca de catre medic in contul pacientului. Daca documentele medicale trebuie eliberate in format fizic, MEDICUL si pacientul stabilesc de comun acord modalitatea de livrare; PLATFORMA CONSULTATIE MEDICALA nu asigura livrarea in format fizic a documentelor medicale eliberate. Pacientul poate delega o alta persoana pentru ridicarea documentelor medicale in format fizic. Onorariul pentru documentele medicale eliberate trebuie inclus in onorariul serviciului de telemedicina, nu se pot pretinde pacientului plati suplimentare.
13. Onorariile stabilite de MEDIC sunt afisate pe pagina acestuia si reprezinta suma totala pe care pacientul o plateste cu cardul bancar.
14. Din onorariul achitat de catre pacient, PLATFORMA CONSULTATIE MEDICALA retine 20% ( sau minim 20 lei ). 
15. Dupa incheierea unei luni, MEDICUL descarca decontul lunii, unde sunt evidentiate onorariile realizate pe fiecare consultatie si venitul cuvenit (onorariu realizat minus utilizare platforma) si decontul total pentru servicii de telemedicina realizat in luna selectata.
16. Pana la data de 5 a lunii urmatoare, MEDICUL emite si transmite o factura catre PLATFORMA CONSULTATIE MEDICALA (datele de facturare sunt disponibile in contract), continand  “servicii telemedicina luna … “ in valoare de … (suma decontului total stabilit pentru luna in cauza). Factura trebuie transmisa la a adresa de email facturi@consultatie-medicala.ro . (N.B. Mesajele pe orice alte teme trimise la aceasta adresa nu vor fi luate in considerare indiferent de continutul lor.)
17. PLATFORMA CONSULTATIE MEDICALA efectueaza plata pana la data de 20 a lunii urmatoare celei facturate in contul MEDICULUI.
18. Este responsabilitatea MEDICULUI sa emita si sa transmita factura pentru serviciile de telemedicina prestate. Nicio plata nu poate fi efectuata de catre PLATFORMA CONSULTATIE MEDICALA in absenta unei facturi. Intarzierea in transmiterea facturii pana la data de 5 a lunii urmatoare poate atrage si intarzierea platii. 
19. Este responsabilitatea MEDICULUI sa achite obligatiile / contributiile bugetare legale pentru sumele incasate pentru serviciile de telemedicina prestate.
20. Fiecare serviciu de telemedicina trebuie sa se finalizeze cu un raport medical completat si semnat de catre MEDIC (cerinta expresa a HG 1133/2002).
21. Raportul medical se completeaza in formularul disponibil pe pagina consultatiei si, odata salvat, nu mai poate fi modificat, se incarca automat in sistem si este disponibil pacientului pentru descarcare.
22. In cazul teleconsultatiei, MEDICUL trebuie sa finalizeze raportul medical in maxim 24 ore de la incheierea consultatiei; in cazul telemonitorizarii – in maxim 5 zile (120 ore) de la incarcarea documentelor de catre pacient; in cazul teleradiologiei in maxim 5 zile (120 ore) de la incarcarea fisierelor DICOM de catre pacient.
23. PLATFORMA CONSULTATIE MEDICALA nu intervine in niciun fel in serviciile de telemedicina prestate, nu inregistreaza consultatiile video, nu verifica, nu aproba, nu dezaproba si nu editeaza rapoartele medicale si nu isi asuma in niciun fel raspunderea de orice natura cu privire la actul medical. Actul medical este in totalizate responsabilitatea, apanajul si privilegiul MEDICULUI.
24.Toate evidentele medicale ale serviciilor de telemedicina sunt stocate, pastrate si arhivate conform cerintelor legale in Registrul electronic de consultatii.
25. Daca MEDICUL doreste expunere / promovare suplimentara pe site, este disponibila sectiunea MEDICI DE TOP, afisata pe pagina Acasa a Platformei Consultatie-Medicala. Costul este de numai 300 lei +TVA / luna, adica numai 10 lei + TVA / zi. Detalii se pot afla trimitand un email la adresa: office@consultatie-medicala.ro . (N.B. Mesajele pe orice alte teme trimise la aceasta adresa nu vor fi luate in considerare indiferent de continutul lor.)
Platforma www.consultatie-medicala.ro ofera servicii medicale de telemedicina asa cum sunt reglementate de HG 1133/2022. Te rugam sa citesti cu atentie Termenii si conditiile serviciilor de telemedicina oferite de platforma www.consultatie-medicala.ro . Prin folosirea platformei pacientul isi exprima consimtamantul expres pentru accesarea platformei sau pentru serviciul medical oferit prin telemedicina. Pacientul poate sa refuze serviciul medical acordat prin telemedicina. Medicul si pacientul pot decide in ceea ce priveste oportunitatea furnizarii / continuarii serviciului medical prin telemedicina, respectiv a necesitatii efectuarii serviciului medical in cadrul unui cabinet medical, fata in fata. Te rugam ca inainte de a programa o consultatie sa citesti pe platforma www.consultatie-medicala.ro toate informatiile legate de numele si calificarea profesionistilor care furnizeaza serviciile medicale, modalitatea de contact a medicului, tarifele pentru serviciile medicale furnizate prin telemedicina, precum si metodele posibile de plata de catre pacienti, detalii referitoare la serviciul de suport tehnic si modul de conectare, limitele serviciilor de telemedicina, conditiile de prelucrare a datelor cu caracter personal.