Pacientul are dreptul de a fi informat cu privire la serviciile medicale disponibile, precum şi la modul de a le utiliza.
Pacientul are dreptul de a fi informat asupra identităţii şi statutului profesional al furnizorilor de servicii de sănătate.
Pacientul are dreptul de a fi informat asupra stării sale de sănătate, a intervenţiilor medicale propuse, a riscurilor potenţiale ale fiecărei proceduri, a alternativelor existente la procedurile propuse, inclusiv asupra neefectuării tratamentului şi nerespectării recomandărilor medicale, precum şi cu privire la date despre diagnostic şi prognostic.
Pacientul are dreptul de a decide dacă mai doreşte să fie informat în cazul în care informaţiile prezentate de către medic i-ar cauza suferinţă.
Informaţiile se aduc la cunoştinţă pacientului într-un limbaj respectuos, clar, cu minimalizarea terminologiei de specialitate.
Pacientul are dreptul de a cere şi de a obţine o altă opinie medicală.
Pacientul are dreptul să solicite şi să primească un raport medical la finalul consultatiei medicale online.
Toate informaţiile privind starea pacientului, rezultatele investigaţiilor, diagnosticul, prognosticul, tratamentul, datele personale sunt confidenţiale chiar şi după decesul acestuia.
Pacientul are acces la datele medicale personale.
Prin folosirea platformei pacientul isi exprima consimtamantul expres pentru accesarea platformei sau pentru serviciul medical oferit prin telemedicina. Pacientul poate sa refuze serviciul medical acordat prin telemedicina. Medicul si pacientul pot decide in ceea ce priveste oportunitatea furnizarii / continuarii serviciului medical prin telemedicina, respectiv a necesitatii efectuarii serviciului medical in cadrul unui cabinet medical, fata in fata.
Pacientul are dreptul sa acceseze pe platforma Consultatie-Medicala.ro toate informatiile legate de numele si calificarea profesionistilor care furnizeaza serviciile medicale, modalitatea de contact a medicului, tarifele pentru serviciile medicale furnizate prin telemedicina, precum si metodele posibile de plata de catre pacienti, detalii referitoare la serviciul de suport tehnic si modul de conectare, limitele serviciilor de telemedicina, conditiile de prelucrare a datelor cu caracter personal.