Intrebari frecvente (FAQs)

1.     Ce este Consultatie-Medicala.ro ?

Consultatie-Medicala.ro este o platforma de telemedicina, ce functioneaza cu respectarea stricta a reglementarilor din HG 1133/2022.

2.     Cine administreaza platforma Consultatie-Medicala.ro?

Platforma Consultatie-Medicala.ro este administrata prin Sandora Medical SRL, CUI 34714756, J40/7958/2015.

3.     Ce servicii ofera Consultatie-Medicala.ro?

Serviciile de telemedicina oferite de platforma Consultatie-Medicala.ro sunt: consultatie video (teleconsultatie); interpretare analize, monitorizare si ajustare tratament (telemonitorizare); interpretare CT/RMN/radiografii (teleradiologie).

4.     Ce medici pot oferi servicii de telemedicina pe Consultatie-Medicala.ro?

Toti medicii cu drept de libera practica in Romania, in specialitatile medicale aprobate pentru telemedicina prin HG 1133/2022.

5.     Sunt verificate credentialele medicilor care activeaza pe Consultatie-Medicala.ro?

Da. Platforma verifica valabiliatatea documentelor submise de medici. Cu toate acestea, platforma Consultatie-Medicala.ro nu isi asuma responsabilitatea daca i-au fost submise documente false.

6.     Inscrierea pe platforma Consultatie-Medicala.ro este gratuita?

Da. Inscrierea este gratuita atat pentru medici, cat si pentru pacienti. Sunt achitate numai onorariile pentru serviciile de telemedicina accesate.

7.     Cum se pot plati serviciile de telemedicina accesate?

Serviciile de telemedicina furnizate pe platforma Consultatie-Medicala.ro se pot plati numai cu card bancar valabil.

8.     Exista costuri si comisioane ascunse?

Nu. Se plateste numai onorariul afisat, care este final, fara costuri si comisioane ascunse. Platforma Consultatie-Medicala.ro nu este raspunzatoare pentru eventuale comisioane percepute direct posesorului de card de catre banca emitenta a cardului.

9.     Cine stabileste valoarea onorariului?

Fiecare medic este singurul care stabileste valoarea onorariului pentru serviciul medical pe care il furnizeaza.

10.   Plata onorariului consultatiei se face in avans sau dupa consultatie?

Plata se face numai in avans.

11.  Daca ma razgandesc, pot primi banii inapoi?

In primele 48 ore de la momentul in care ai finalizat o programare te poti razgandi. Doar apasa butonul ANULEAZA PROGRAMAREA din pagina programarii sau din emailul de confirmare a programarii. Butonul ANULEAZA PROGRAMAREA este activ numai in primele 48 ore de la finalizarea programarii; dupa 48 ore anularea nu mai este posibila si nu mai este posibila nici restituirea onorariilor platite. Daca intre finalizarea programarii si data si ora programarii sunt mai putin de 48 ore, anularea nu este posibila, plata onorariului este finala, iar butonul ANULEAZA PROGRAMAREA nu va fi activ. Nu este posibila restituirea onorariilor platite integral sau partial cu abonamente sau vouchere. Nu este posibila restituirea sumelor platite pentru achizitionarea de abonamente sau vouchere. Daca medicul anuleaza consultatia, ti se restituie intreaga suma, ti se va emite o factura de retur, dar va trebui sa ne furnizezi IBAN-ul in care sa transferam banii. Consultatiile anulate nu pot fi reprogramate prin reportarea sumelor deja platite. Serviciile de telemonitorizare si teleradiologie nu pot fi anulate de catre pacienti, iar onorariile nu pot fi restituite; daca aceste servicii sunt anulate de catre medic, suma se restituie integral. Orice restituire se face pana la data de 30 a lunii urmatoare. N.B. – conform OUG 34/2014 serviciilor medicale nu li se aplica obligativitatea restituirii.

12.   La onorarii se adauga TVA?

Nu. Serviciile medicale, inclusiv cele de telemedicina sunt scutite de TVA.

13.   Mi se pot elibera documente medicale in urma unei consultatii pe platforma?

Da, se pot elibera tipurile de documente medicale stabilite prin HG 1133/2022. Fiecare medic stabileste daca si ce tip de documente elibereaza.

14.  Cum intru in posesia documentelor medicale?

Documentele care se pot elibera electronic vor fi incarcate de medic in contul de pacient. Pentru documentele care necesita eliberare in format fizic, trebuie ca medicul si pacientul sa stabileasca de comun acord modalitatea de inmanare a acestora. Pacientul poate delega o alta persoana (ruda, prieten etc.) pentru primirea documentelor. Platforma Consultatie-Medicala.ro nu asigura eliberarea documentelor medicale in format fizic.

15.   Care este limba in care se desfasoara consultatiile?

Limba romana. De comun acord, medicul si pacientul pot stabili si o alta limba de comunicare (de exemplu pentru investigatii medicale efectuate in alte tari).

16.  Pot programa o consultatie medicala la un medic din alt judet?

Da. Nu exista nicio limitare cu privire la apartenenta geografica, atat a medicilor, cat si a pacientilor.

17.   Daca fac parte din diaspora, pot programa o consultatie la un medic din Romania?

Da. Unul dintre marile avantaje ale platformei Consultatie-Medicala.ro este acela ca pune in legatura pacienti din orice tara cu medici cu drept de libera practica din Romania.

18.   Daca fac parte din diaspora, platesc mai mult decat daca as locui in Romania?

Nu. Onorariile sunt aceleasi pentru toti pacientii, asa cum au fost stabilite de fiecare medic in parte.

19.  Pot programa o consultatie video noaptea?

Platforma Consultatie-Medicala.ro functioneaza non-stop. Medicii isi pot stabili orarul de consultatii inclusiv noaptea, iar pacientii se pot programa.

20.  Cine stabileste programul consultatiilor?

Fiecare medic in parte isi stabileste propriul program de consultatii, fara numar minim sau maxim de consultatii zilnice, saptamanale sau lunare. Clinicile care inscriu medici pot stabili programul consultatiilor acestora in functie de tipul de colaborare pe care il au cu medicii.

21.  Exista vouchere sau abonamente?

Pe platforma Consultatie-Medicala.ro pot fi achizitionate: abonamente persoane juridice, abonamente persoane fizice, vouchere persoane juridice si vouchere persoane fizice. Abonamentele si voucherele nu pot fi returnate si sumele platite pentru achizitionarea lor nu pot fi restituite.

22.  Ce sunt abonamentele persoane juridice, ce valoare au si daca sunt deductibile fiscal?

Abonamentele persoane juridice se adreseaza angajatorilor care doresc sa ofere angajatiilor beneficiile unui abonament de servicii medicale de telemedicina pe platforma Consultatie-Medicala.ro pentru ei sau pentru persoanele aflate in intretinere in conditiile art. 76 alin. (4) lit. s si lit. t din Legea 227/2015 privind Codul Fiscal. Aceste abonamente sunt scutite de impozitul pe venit in limita echivalentului a 400 EURO/an. Aceste abonamente au valabilitate de 1 an de la data achizitionarii si pot fi folosite integral sau partial pentru plata consultatiilor medicale pe platforma Consultatie-Medicala.ro. Valoarea este fixa, de 490 lei (100 Euro), 980 lei (200 Euro), 1.470 lei (300 Euro) sau 1.960 lei (400 Euro). Abonamentele persoane juridice  nu pot fi returnate si sumele platite pentru achizitionarea lor nu pot fi restituite.

23.  Ce sunt abonamentele pentru persoane fizice, ce valoare au si daca sunt deductibile fiscal?

Abonamentele persoane fizice se adreseaza persoanelor fizice care doresc sa beneficieze de servicii medicale de telemedicina pe platforma Consultatie-Medicala.ro pentru ei sau pentru persoanele aflate in intretinere in conditiile art. 76 alin. (4) lit. s si lit. t din Legea 227/2015 privind Codul Fiscal. Aceste abonamente sunt scutite de impozitul pe venit in limita echivalentului a 400 EURO/an. Aceste abonamente au valabilitate de 1 an de la data achizitionarii si pot fi folosite integral sau partial pentru plata consultatiilor medicale pe platforma Consultatie-Medicala.ro. Valoarea este fixa, de 490 lei (100 Euro), 980 lei (200 Euro), 1.470 lei (300 Euro) sau 1.960 lei (400 Euro). Abonamentele pentru persoane fizice nu pot fi returnate si sumele platite pentru achizitionarea lor nu pot fi restituite.

24.   Ce sunt voucherele persoane fizice / juridice, ce valoare au, pot fi oferite cadou si daca sunt deductibile fiscal?

Voucherele persoane fizice se adreseaza persoanelor fizice care doresc sa beneficieze personal sau sa daruiasca celor dragi serviciile de telemedicina oferite pe platforma Consultatie-Medicala.ro. Voucherele persoane juridice se adreseaza persoanelor juridice care doresc sa achizitioneze pentru persoanele fizice eligibile serviciile de telemedicina oferite pe platforma Consultatie-Medicala.ro.  Voucherele pot avea orice valoare (minim 100 lei). Pot fi folosite integral sau partial pentru plata consultatiilor medicale pe platforma. Nu sunt deductibile fiscal. Voucherele  nu pot fi returnate si sumele platite pentru achizitionarea lor nu pot fi restituite.

25.  Cum se pot folosi abonamentele si voucherele pentru plata?

Pentru plata se pot folosi si abonamente si vouchere achizitionate in prealabil de pe platforma, prin inscrierea seriei acestora. Daca valoarea voucherului sau abonamentului este mai mare decat onorariul consultatiei, diferenta ramane in voucher / abonament si poate fi folosita ulterior pentru o alta consultatie, in perioada de valabilitate a documentului. Daca valoarea voucherului / abonamentului este mai mica decat onorariul consultatiei, diferenta se achita cu cardul bancar. Nu este posibila anularea programarilor si restituirea onorariilor platite cu abonamente si / sau vouchere (cu exceptia cazului in care programarea este anulata de catre medic).

26.   Pentru a programa o consultatie trebuie sa-mi fac cont?

Da. Si trebuie sa fii logat.

27.   Pot programa o consultatie pentru alta persoana?

Da. Poti programa o consultatie pentru o alta persoana, de exemplu copil sau parinte / bunic in varsta. In acest caz trebuie sa completezi si datele persoanei care va fi pacient.

28.  Pot programa o consultatie pentru un copil la un medic care consulta numai adulti?

Nu. Copiii pot fi programati numai la medicii care consulta copii, adultii numai la medicii care consulta adulti. Daca ai facut o programare gresita, sumele platite se pot restitui in conditiile detaliate la intrebarea nr. 11.

29.   Ce documente medicale pot transmite pentru interpretare?

Poti incarca un numar de maxim 10 documente scanate in format pdf sau fotografiate in format jpeg (rapoarte medicale, scrisori medicale, retete, iesiri din spital, analize, rezultate ecografie etc.).

30.  Ce trebuie sa transmit pentru interpretarea CT / RMN ?

De pe CD-ul primit de la clinica unde ai efectuat investigatia incarca in intregime (atentie, nu fisier cu fisier!) folderul intitulat DICOM. Daca nu esti sigur care este acesta, incarca tot continutul in intregime al CD-ului (My Computer / DVDRW – clic dreapta, copy apoi paste in platforma).

31.   Cine initiaza consultatia video si cum are loc?

Pacientul initiaza consultatia video. Cu o ora inainte de programare vei primi pe mail / sms/whatsapp un link pentru initierea consultatiei video pe whatsapp. La ora stabilita initiaza consultatia. Platforma pastreaza evidenta electronica a initierii consultatiilor de catre pacienti, pentru a se evita eventuale pretentii false de restituire a onorariilor.

32.   In cat timp primesc raportul medical si unde este disponibil?

Raportul medical al consultatiei video este disponibil dupa maxim 24 ore, oricand in contul tau pe platforma Consultatie-Medicala.ro. In cazul serviciilor de telemonitorizare / teleradiologie, raportul medical va fi incarcat de medic in contul tau in maxim 5 zile (120 ore). 

33.   Cum pot contacta Consultatie-Medicala.ro?

Fiind o platforma online, ne poti contacta exclusiv online. Inainte de a ne scrie, te rugam sa revezi informatiile de pe site, sectiunea Termeni si conditii si FAQs; este foarte posibil ca problemele tale sa isi gaseasca raspunsul acolo.

34.  Care sunt avantajele consultatiei online?

Avantajele consultatiei online sunt, in principal, accesibilitatea la medici la care pacientul nu poate ajunge din cauza distantei geografice (de exemplu, medici din alte judete sau pacienti din diaspora care vor sfatul unui medic din tara), accesul rapid si confortabil, de acasa, obtinerea unei a doua opinii medicale. De asemenea, sunt numeroase cazurile in care nu este necesara examinarea fizica a pacientului (de exemplu se ajusteaza tratamentul doar pe baza rezultatului unei analize specifice – pacientul se poate programa prin intermediul platformei la o consultatie on-line la medicul sau curant).

35.  Care sunt limitele consultatiei online?

Pacientul trebuie sa inteleaga limitele consultatiei on-line. Faptul ca medicul nu poate examina fizic pacientul reduce exactitatea diagnosticului. De aceea diagnosticul nu este unul exact, definitiv, ci unul de probabilitate, orientativ, prezumtiv, pe baza informatiilor oferite de pacient si documentelor medicale furnizate. Este responsabilitatea pacientului sa ofere toate informatiile necesare unui diagnostic si unei decizii medicale cat mai corecte, incluzand, dar fara a se limita la istoricul suferintei, semne si simptome, fotografii de calitate ale leziunilor, analize medicale, imagistica, tratamente urmate, interventii medicale si chirurgicale, mediu si mod de viata, diete, adictii etc. Calitatea consultatiei medicale online este influentata si de calitatea conexiunii la Internet si calitatea si functionarea echipamentelor electronice individuale. Niciun rezultat nu este garantat sau asigurat.

Medicul si pacientul pot decide in ceea ce priveste oportunitatea furnizarii  / continuarii serviciului medical prin telemedicina, respectiv a necesitatii efectuarii serviciului medical in cadrul unui cabinet medical, fata in fata.

36.  Exista o procedura de urgenta?

Da. In cazul in care, in timpul consultatiei video, medicul observa ca starea de sanatate a pacientului se degradeaza vizibil (de exemplu, dar fara a se limita la pierderea cunostintei ), ca viata si / sau integritatea pacientului sunt puse in pericol, ca exista o situatie de urgenta, ca are loc o infractiune sau un abuz (de exemplu, dar fara a se limita la talharie, incendii, loviri ale minorului etc. ), medicul are obligatia de a anunta serviciul de urgenta 112, de a furniza identitatea pacientului, adresa pacientului (precizand ca nu are certitudinea ca initierea consultatiei s-a facut de la adresa de domiciliu), numarul de telefon al pacientului si natura urgentei constatate. Medicul are obligatia de a consemna apelarea 112 in raportul medical al consultatiei. Responsabilitatea indeplinirii procedurii de urgenta revine in exclusivitate medicului. Platforma Consultatie-Medicala.ro si Sandora Medical srl nu sunt in niciun fel responsabile pentru indeplinirea sau neindeplinirea procedurii de urgenta.

37.  Ce se intampla cu datele personale pe care le-am furnizat?

Politica GDPR. Platforma Consultatie-Medicala.ro colecteaza si proceseaza date cu caracter personal. 

In furnizarea serviciilor medicale de telemedicina, platforma Consultatie-Medicala.ro colecteaza si proceseaza datele personale ale furnizorilor de servicii medicale de telemedicina si pacientilor cu respectarea prevederilor Regulamentului UE  679/2016 al Parlamentului European si al Consiliului din 27 aprilie 2016, privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protectia datelor), precum si a Legii 190/2018 privind masurile de punere in aplicare a Regulamentului UE 679/2016 al perlamentului European si al Consiliului din 27 aprilie 2016, privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protectia datelor)

Tipuri de date colectate: date de identificare, date despre starea de sanatate, date financiare.

Scopul colectarii si prelucrarii datelor este indeplinirea atributiilor legale stabilite prin HG 1133/2022 (acordarea serviciilor medicale de telemedicina si plata onorariilor acestora).

Datele personale furnizate catre platforma Consultatie-Medicala.ro pot fi transferate catre autoritatile competente, cand prevederile legale impun acest lucru. Datele personale pot fi transferate si catre alte entitati, in derularea normala a activitatii platformei Consultatie-Medicala.ro (de exemplu, dar fara a a se limita la servicii externe de contabilitate, entitati bancare, procesatori de plati, servicii de suport IT etc.)

Platforma Consultatie-Medicala.ro face toate eforturile rezonabile pentru gestionarea in siguranta a datelor personale. Totusi, nu este responsabila pentru eventuala scurgeri ale datelor personale in caz de atacuri si brese de securitate, virusi informatici, malware sau atacuri de tip hacking, functionare defectuoasa a echipamentelor electronice / IT, calitatea slaba sau lipsa conexiunii la Internet.

Perioada de stocare a datelor: datele cu caracter personal vor fi pastrate atat timp cat este necesarpentru scopurile mentionate mai sus cu respectarea in acelasi timp a cerintelor legale in vigoare si a interesului de protejare a drepturilor persoanelor vizate. In acest sens arhivarea si securizarea tuturor informatiilor si documentelor de la pacient sau a documentelor rezultate in urma serviciului medical furnizat prin telemedicina se face intr-un dosar electronic de sanatate al pacientului, cu respectarea termenelor de pastrare ale acestora conform prevederilor Legii arhivelor nationale 16/1998, republicata.

In conformitate cu GDPR, va puteti exercita urmatoarele drepturi in legatura cu datele dvs cu caracter personal: dreptul de acces (accesul in contul de urilizator), dreptul de a solicita rectificarea si actualizarea datelor (va puteti edita datele furnizate in contul de utilizator), dreptul de a solicita restrictionarea prelucrarii, dreptul de opozitie, dreptul de a fi uitat (va puteti sterge contul de utillizator), dreptul de portabiliatte a datelor (puteti descarca datele personale din contul de utilizator si le puteti transfera dupa bunul plac). Aveti dreptul de a va adresa Autoritatii de supraveghere si dreptul de a va adresa justitiei, cu respectarea Termenilor si Conditiilor platformei Consultatie-Medicala.ro. 

38.  Ce drepturi am ca pacient?

Pacientul are dreptul de a fi informat cu privire la serviciile medicale disponibile, precum şi la modul de a le utiliza.

Pacientul are dreptul de a fi informat asupra identităţii şi statutului profesional al furnizorilor de servicii de sănătate.

Pacientul are dreptul de a fi informat asupra stării sale de sănătate, a intervenţiilor medicale propuse, a riscurilor potenţiale ale fiecărei proceduri, a alternativelor existente la procedurile propuse, inclusiv asupra neefectuării tratamentului şi nerespectării recomandărilor medicale, precum şi cu privire la date despre diagnostic şi prognostic.

Pacientul are dreptul de a decide dacă mai doreşte să fie informat în cazul în care informaţiile prezentate de către medic i-ar cauza suferinţă.

Informaţiile se aduc la cunoştinţă pacientului într-un limbaj respectuos, clar, cu minimalizarea terminologiei de specialitate.

Pacientul are dreptul de a cere şi de a obţine o altă opinie medicală.

Pacientul are dreptul să solicite şi să primească un raport medical la finalul consultatiei medicale online.

Toate informaţiile privind starea pacientului, rezultatele investigaţiilor, diagnosticul, prognosticul, tratamentul, datele personale sunt confidenţiale chiar şi după decesul acestuia.

Pacientul are acces la datele medicale personale.

Prin folosirea platformei pacientul isi exprima consimtamantul expres pentru accesarea platformei sau pentru serviciul medical oferit prin telemedicina. Pacientul poate sa refuze serviciul medical acordat prin telemedicina. Medicul si pacientul pot decide in ceea ce priveste oportunitatea furnizarii / continuarii serviciului medical prin telemedicina, respectiv a necesitatii efectuarii serviciului medical in cadrul unui cabinet medical, fata in fata.

Pacientul are dreptul sa acceseze pe platforma Consultatie-Medicala.ro toate informatiile legate de numele si calificarea profesionistilor care furnizeaza serviciile medicale, modalitatea de contact a medicului, tarifele pentru serviciile medicale furnizate prin telemedicina, precum si metodele posibile de plata de catre pacienti, detalii referitoare la serviciul de suport tehnic si modul de conectare, limitele serviciilor de telemedicina, conditiile de prelucrare a datelor cu caracter personal.

39.  Daca am o conexiune slaba la Internet, cine este responsabil?

Este responsabilitatea medicului si pacientului sa se asigure ca au o conexiune suficient de puternica la Internet pentru desfasurarea consultatiei video si pentru buna incarcare / descarcare a documentelor medicale. Consultatie-Medicala.ro si Sandora Medical srl nu sunt responsabile pentru conexiunea slaba la Internet sau absenta ei la medic sau la pacient si consecintele acestei stari de fapt.

40.   Cine este responsabil in caz de malpraxis?

Raspunderea medico-legala pentru serviciul medical apartine in exclusivitate medicului, in limitele consultatiei online (vezi intrebarea nr. 35). Platforma Consultatie-Medicala.ro si Sandora Medical nu sunt raspunzatoare de eventualele erori medicale si de consecintele acestora, survenite in cadrul furnizarii serviciilor medicale cu ajutorul platformei. 

41.  Pot beneficia de serviciile de telemedicina oferite de platforma Consultatie-Medicala.ro daca nu am inteles si / sau nu sunt de acord cu Termenii si Conditiile de utilizare a platformei?

Nu. Serviciile de telemedicina oferite de platforma Consultatie-Medicala.ro sunt disponibile numai pentru persoanele care au citit, au inteles si sunt de acord cu Termenii si Conditiile de utilizare a platformei.

42.  Cum imi exprim consimtamantul pentru serviciile medicale furnizate prin platforma Consultatie-Medicala.ro?

Acordul pentru Termenii si Conditiile de utilizare a platformei constituie consimtamant informat exprimat expres pentru serviciile medicale furnizate. 

43.   Poate oricine sa-si faca cont de pacient si sa programeze o consultatie?

Platforma Consultatie-Medicala.ro poate fi folosita (creare cont, programare consultatii, accesare servicii medicale) numai de catre persoanele majore. Copiii pot fi pacienti doar daca sunt programati prin contul unui adult (parinte, tutore legal). Platforma nu poate verifica concret varsta utilizatorilor. Este responsabilitatea parintilor / tutorilor legali sa supravegheze activitatea on-line a minorilor.

44.   Care este politica platformei Consultatie-Medicala.ro in privinta discriminarii ?

Discriminarea este interzisa pe platforma Consultatie-Medicala.ro, cu respectarea stricta a prevederilor Constitutiei Romaniei si Codului de Deontologie Medicala al Colegiului Medicilor din Romania. 
Platforma www.consultatie-medicala.ro ofera servicii medicale de telemedicina asa cum sunt reglementate de HG 1133/2022. Te rugam sa citesti cu atentie Termenii si conditiile serviciilor de telemedicina oferite de platforma www.consultatie-medicala.ro . Prin folosirea platformei pacientul isi exprima consimtamantul expres pentru accesarea platformei sau pentru serviciul medical oferit prin telemedicina. Pacientul poate sa refuze serviciul medical acordat prin telemedicina. Medicul si pacientul pot decide in ceea ce priveste oportunitatea furnizarii / continuarii serviciului medical prin telemedicina, respectiv a necesitatii efectuarii serviciului medical in cadrul unui cabinet medical, fata in fata. Te rugam ca inainte de a programa o consultatie sa citesti pe platforma www.consultatie-medicala.ro toate informatiile legate de numele si calificarea profesionistilor care furnizeaza serviciile medicale, modalitatea de contact a medicului, tarifele pentru serviciile medicale furnizate prin telemedicina, precum si metodele posibile de plata de catre pacienti, detalii referitoare la serviciul de suport tehnic si modul de conectare, limitele serviciilor de telemedicina, conditiile de prelucrare a datelor cu caracter personal.