Termeni si conditii speciale pentru clinici
1. Pe platforma
www.consultatie-medicala.ro se poate inscrie orice clinica medicala acreditata din Romania, care doreste ca medicii sai sa acorde servicii de telemedicina.
2. CLINICA se inregistreaza prin creerea gratuita a unui cont de clinica, completeaza datele clinicii, sigla, descarca, semneaza, parafeaza, scaneaza in format pdf si remite contractul semnat, urmand validarea si activarea contului. Contractul semnat, parafat si scanat in format pdf trebuie transmis la adresa de email:
contracte@consultatie-medicala.ro .
(N.B. Mesajele pe orice alte teme trimise la aceasta adresa nu vor fi luate in considerare indiferent de continutul lor.)3. Dupa validarea si activarea contului, CLINICA poate inscrie medicii care sa acorde servicii de telemedicina pe PLATFORMA CONSULTATIE MEDICALA.
4. In administrarea propriului cont, CLINICA este responsabila cu urmatoarele:
- Acuratetea datelor despre medici (de exemplu, dar fara a se limita la: nume, grad profesional, specializare, competente, fotografie in tinuta medicala, descrierea activitatii, asa cum doreste sa fie cunoscuta de pacienti etc.)
- Obtine acordul fiecarui medic pentru inscrierea pe PLATFORMA CONSULTATIE MEDICALA; PLATFORMA CONSULTATIE MEDICALA nu este responsabila pentru inscrierea unui medic de catre o CLINICA impotriva vointei sale.
- Toti medicii inscrisi de CLINICA trebuie sa aiba drept legal de exercitare a profesiunii de medic in Romania, intr-una din specialitatile aprobate pentru telemedicina prin HG 1133/2022 (certificat de membru al CMR, ALP anual si asigurare de malpraxis valabile).
- Daca un medic nu isi reinnoieste la timp ALP anual si / sau asigurarea de malpraxis, CLINICA va anula programarile medicului pana la obtinerea unor documente valabile.
- Daca un medic inscris de CLINICA isi pierde temporar sau definitiv dreptul de exercitare a profesiei in Romania (de exemplu sanctiune a CMR sau hotarare a unei instante de judecata), CLINICA are obligatia de a sterge de indata medicul inscris de pe PLATFORMA CONSULTATIE MEDICALA si de a anula de indata programarile acestuia.
- CLINICA administreaza activitatea medicilor inscrisi: stabileste tipul de servicii de telemedicina oferite (consultatie video – teleconsultatie, interpretare analize / ajustare tratament – telemonitorizare, interpretare CT/RMN/radiografii – teleradiologie), orarul consultatiilor, durata acestora, onorariile percepute. Aceste informatii pot fi modificate de catre CLINICA ori de cate ori considera de cuviinta, dar nu retroactiv (nu poate fi modificat onorariul unei consultatii medicale deja progamate si achitate de pacient).
- Respectarea de catre MEDICI a programarilor si termenelor maxime de intocmire a raportelor medicale (vezi mai jos)
- In cazul in care MEDICUL in mod repetat si nejustificat anuleaza programari sau nu rapunde la apelurile consultatiilor sau nu incarca la timp in sistem rapoartele medicale, in general are un comportament lipsit de seriozitate fata de activitatea de telemedicina si / sau pacienti, CLINICA va recurge la stergerea inregistrarii MEDICULUI respectiv si va anula programarile acestuia.
5. Sistemul nu permite inregistrarea de conturi duplicat – daca un medic s-a inregistrat individual, nu mai poate fi inregistrat si de o clinica medicala cu care colaboreaza; daca a fost inregistrat de catre o clinica, nu poate sa-si creeze si un cont individual.
6. Daca PLATFORMA CONSULTATIE MEDICALA constata ca un MEDIC nu mai indeplineste conditiile legale de exercitare a profesiunii de medic (de exemplu, dar fara a se limita la ALP / asigurare de malpraxis expirate, drept de exercitare a profesiei suspendat sau anulat) va proceda de indata la stergerea sau suspendarea (dupa caz) a inregistrarii MEDICULUI respectiv si anularea programarilor sale.
7. Daca durata consultatiei video se prelungeste, pacientul nu va plati in plus. Consultatia video presupune si interpretarea analizelor pe care pacientul le-a incarcat in sistem inainte de consultatie.
8. Pentru interpretare analize medicale / monitorizare – ajustare tratament interactiunea se face fara conexiune video, pe baza documentelor incarcate de pacient. Pentru interpretare CT/RMN/radiografii, interactiunea se face, de asemenea, fara conexiune video, doar pe baza fisierului DICOM incarcat de pacient.
9. PLATFORMA CONSULTATIE MEDICALA este deschisa 24/7, nu este o limita sau un numar minim de consultatii zilnice, saptamanale sau lunare, CLINICA (sau, dupa caz, MEDICUL) este singura care decide asupra activitatii medicilor sai pe platforma.
10.CLINICA este singura care stabileste daca si ce tipuri de documente medicale elibereaza medicii sai. Documentele medicale care se pot transmite electronic se incarca de catre medic in contul pacientului. Daca documentele medicale trebuie eliberate in format fizic, MEDICUL si pacientul stabilesc de comun acord modalitatea de livrare; PLATFORMA CONSULTATIE MEDICALA nu asigura livrarea in format fizic a documentelor medicale eliberate. Pacientul poate delega o alta persoana pentru ridicarea documentelor medicale in format fizic. Onorariul pentru documentele medicale eliberate trebuie inclus in onorariul serviciului de telemedicina, nu se pot pretinde pacientului plati suplimentare.
11. Onorariile stabilite de CLINICA sunt afisate pe pagina MEDICULUI si reprezinta suma totala pe care pacientul o plateste cu cardul bancar.
12. Din onorariul achitat de catre pacient, PLATFORMA CONSULTATIE MEDICALA retine 20% ( sau minim 20 lei ).
13. Dupa incheierea unei luni, CLINICA descarca decontul lunii, unde sunt evidentiate onorariile realizate pe fiecare consultatie / MEDIC si venitul cuvenit (onorariu realizat minus utilizare platforma) si decontul total pentru servicii de telemedicina realizat in luna selectata.
14. Pana la data de 5 a lunii urmatoare, CLINICA emite si transmite o factura catre PLATFORMA CONSULTATIE MEDICALA (datele de facturare sunt disponibile in contract), continand “servicii telemedicina luna … “ in valoare de … (suma decontului total stabilit pentru luna in cauza). Factura trebuie transmisa la adresa de email
facturi@consultatie-medicala.ro .
(N.B. Mesajele pe orice alte teme trimise la aceasta adresa nu vor fi luate in considerare indiferent de continutul lor.)15. PLATFORMA CONSULTATIE MEDICALA efectueaza plata pana la data de 20 a lunii urmatoare celei facturate in contul CLINICII.
16. Este responsabilitatea CLINICII sa emita si sa transmita factura pentru serviciile de telemedicina prestate. Nicio plata nu poate fi efectuata de catre PLATFORMA CONSULTATIE MEDICALA in absenta unei facturi. Intarzierea in transmiterea facturii pana la data de 5 a lunii urmatoare poate atrage si intarzierea platii.
17. PLATFORMA CONSULTATIE MEDICALA nu intervine in niciun fel in modalitatea de impartire intre CLINICA si MEDIC a veniturilor obtinute.
18. Este responsabilitatea CLINICII / MEDICULUI sa achite obligatiile / contributiile bugetare legale pentru sumele incasate pentru serviciile de telemedicina prestate.
19. Fiecare serviciu de telemedicina trebuie sa se finalizeze cu un raport medical completat si semnat de catre MEDIC (cerinta expresa a HG 1133/2002).
20. Raportul medical se completeaza in formularul disponibil pe pagina consultatiei si, odata salvat, nu mai poate fi modificat, se incarca automat in sistem si este disponibil pacientului pentru descarcare.
21. In cazul teleconsultatiei, MEDICUL trebuie sa finalizeze raportul medical in maxim 24 ore de la incheierea consultatiei; in cazul telemonitorizarii – in maxim 5 zile (120 ore) de la incarcarea documentelor de catre pacient; in cazul teleradiologiei in maxim 5 zile (120 ore) de la incarcarea fisierelor DICOM de catre pacient.
22. PLATFORMA CONSULTATIE MEDICALA nu intervine in niciun fel in serviciile de telemedicina prestate, nu inregistreaza consultatiile video, nu verifica, nu aproba, nu dezaproba si nu editeaza rapoartele medicale si nu isi asuma in niciun fel raspunderea de orice natura cu privire la actul medical. Actul medical este in totalitate responsabilitatea, apanajul si privilegiul MEDICULUI / CLINICII (dupa caz).
23.Toate evidentele medicale ale serviciilor de telemedicina sunt stocate, pastrate si arhivate conform cerintelor legale in Registrul electronic de consultatii.
24. Daca CLINICA doreste expunere / promovare suplimentara pe site pentru MEDICII sai, este disponibila sectiunea MEDICI DE TOP, afisata pe pagina Acasa a PLATFORMEI CONSULTATIE MEDICALA. Costul este de numai 300 lei +TVA / luna / medic, adica numai 10 lei + TVA / zi / medic. Detalii se pot afla trimitand un email la adresa:
office@consultatie-medicala.ro .
(N.B. Mesajele pe orice alte teme trimise la aceasta adresa nu vor fi luate in considerare indiferent de continutul lor.)25. Daca CLINICA doreste expunere / promovare pe site pentru CLINICA, este disponibila sectiunea CLINICI DE TOP, afisata pe toate pagina Acasa a PLATFORMEI CONSULTATIE MEDICALA. Costul este de numai numai 100 lei + TVA / zi. De asemenea, la cerere, pot fi inserate bannere publicitare orizontale pe toata latimea paginilor PLATFORMEI CONSULTATIE MEDICALA. Detalii se pot afla trimitand un email la adresa:
office@consultatie-medicala.ro .
(N.B. Mesajele pe orice alte teme trimise la aceasta adresa nu vor fi luate in considerare indiferent de continutul lor.)